Hälsningar från Finland! Igår morse började jag dagen med en springtur ute i det vackra snölandskapet här i Västra Finland. Efter det blev det frukost, mammas goda risgrynsgröt med mycket kanel på. Jag fick även äran att vara med på min systersdotters julfest i hennes skola. Barnen sjöng så fint. Annars har jag spenderat dagen med familjen, varit på en julmarknad och köpte lingonglögg. De sålde även chili-glögg, vilken hade en spännande smak, inte tokig alls, men känns inte så julig. Jag har även gått runt i mataffärer för att upptäcka alla nya produkter jag vill prova. Mycket trevligt att gå runt i mataffärer och bara ta in det goda, haha! Ha en fin lördag! 

Greetings from Finland! Yesterday morning I started the day with a run in the beautiful snow landscape here in the western part of south Finland. After that I had breakfast, mum's delicious rice pudding with a lot of cinnamon on. I also had the honor to attend my nieces Christmas party in her school. The children sang so well. Otherwise I have spent the day with my family, went to a Christmas market and bought lingonberry mulled wine. I also tried mulled wine spiced with habanero chili, quite exciting, but not so christmassy, walked around in the food stores to discover all the new products I want to try. Very nice to walk around in the grocery stores and just take in all the yumminess, haha!








Cheers with mulled wine / Skål med glögg :)