Vanligen gör jag ingefärashot, men nu ville jag variera mig och hade också i gurkmeja och svartpeppar. Den här gången tillsatte jag inte honung, för att jag gillar dessa shots syrliga och brännande. Jag tar en shot varje morgon, ibland också på kvällen. 

Usually, I make ginger shots, but now I wanted to vary myself and also added turmeric and black pepper. This time I did not add honey because I like these shots sour and burning. I take a shot every morning, sometimes even in the evening.


Gurkmeja-Ingefärashot

80 g ingefära
50 g gurkmeja
1 citron
5 dl vatten
1/4 tsk svartpeppar
(1,5 msk honung, valbart)

Skölj ingefäran och gurkmejan och riv dem grovt med skalet på. Tvätta citronen och skär i skivor. Värm vattnet till 60 C i en kastrull. Ta bort från värmen och lägg i alla ingredienser. Låt dra i 1 timme, sila och häll upp på en ren flaska. Förvara i kylskåp.



Turmeric Ginger Shot

80 g ginger
50 g turmeric
1 lemon
5 dl water
1/4 tsp black pepper
(1.5 tbsp honey, optional)

Rinse the ginger and turmeric and grate them roughly with the peel on. Wash the lemon and cut into slices. Heat the water to 60 ° C in a saucepan. Remove from the heat and add all ingredients. Let sit for 1 hour, strain and pour into a clean bottle. Store in the fridge.