Jag vet att det är många som gillar smaken av varm banan, men också de som inte gillar det alls. Jag tycker om varm banan och första gången jag åt varm banan var när jag var barn och min pappa lagade en sås och tillsatte banan. Mycket gott! Banan passar bra att ha i gröt och gillar man inte varm banan, kan man istället toppa gröten med banan för att ändå få banansmaken. Jag toppade min gröt med skivad banan, kiwi, torkade blåbär och med en blandning av malda linfrön & havtorn. De torkade blåbären och den malda linfrö-havtornsblandningen är från ett finskt märke, Love Arctic och ingredienserna de använder är från Finland. Extra speciellt för mig då jag själv är från Finland. Jag gillade dessa produkter och havtorn ger en syrligt god smak och så får man ju i sig vitaminer  fibrer och omega-3.

I know there are many people who like the taste of warm banana, but also those who do not like it at all. I like warm banana and the first time I ate warm banana was when I was a kid and my dad cooked a sauce and added banana. Very good! The banan is well suited to have in porridge and if you do not like warm banana, you can instead garnish the porridge with slices of banana to still get the banana flavor. I topped my porridge with sliced banana, kiwi, dried blueberries, and with a mixture of ground flax seeds and sea buckthorn. The dried blueberries and ground flaxseed-buckthorn mixture is from a Finnish brand, Love Arctic and the ingredients they use are from Finland. Extra special for me since I am from Finland. I liked these products and buckthorn provides a tart taste and you get vitamins in and fiber and omega-3.


Banangröt

1 1/4 dl havregryn
0,5 banan, mosad
2,5 dl mandelmjölk
nypa salt

topping
0,5 skivad banan
kiwi
Love Arctic torkade osötade blåbär
Love Arctic rostade, malda linfrön & havtorn

Lägg havregryn, mosad banan, mandelmjölk och salt i en kastrull och koka tills gröten är färdig, ca 10 minuter. Toppa med skivad banan, kiwi, blåbär och linfrö-havtornsblandning.



Banana Oatmeal

1 1/4 dl rolled oats
0.5 banana, mashed
2,5 dl almond milk
pinch of salt

topping
0.5 sliced banana
kiwi
Love Arctic unsweetened dried bilberries
Love Arctic roasted ground milled flaxseed & sea buckthorn

Add oatmeal, mashed banana, almond milk and salt in a saucepan and cook until the porridge is ready, about 10 minutes. Top with sliced banana, kiwi, blueberries and flaxseed-buckthorn mixture.