Om jag har överbliven sås/gryta brukar jag använda den till att fylla grönsaker med. Enkelt och du får på så vis en ny maträtt. Den här gången hade jag denna goda sås och använde mig av spetspaprika. Du kan om du vill toppa det hela med riven ost för en krämigare rätt. Jag serverade hummus och spenat till. 

Gör så här: Tvätta paprikorna och dela dem på längden. Fyll dem med sås och ev. toppa med riven ost. Baka dem i 180 C graders ugn i ca 20-25 minuter. 

If I have leftover sauce / stew, I usually use it as filling in vegetables. It's simple and you will thus have a new dish. This time I used this yummy sauce and sweet pointed peppers. You can if you want top them with grated cheese for a creamier version. I served the dish with hummus and spinach.

Do this: Wash the peppers and cut them lengthwise. Fill them with sauce and top with grated cheese, if you want. Bake them at 180 degrees C oven for about 20-25 minutes.