Tuesday, March 15, 2016

Ricotta stuffed Bell Peppers

Nu var det länge sedan jag lagade fyllda paprikor. Den här gången gjorde jag en sås på ricotta, ugnsrostade paprikor (gul och grön), parmesan, vitlök, salt och peppar. Jag mixar allt i en skål med en stavmixer. Fyller de delade paprikorna med såsen och toppar med riven ost. Jag gräddade dem i 200 C grader ca 25 minuter. Servera till en sallad och t.ex sötpotatis.

It's been a long time since I made stuffed bell peppers. This time, I made a sauce of ricotta, roasted peppers (yellow and green), parmesan cheese, garlic, salt and pepper. I mix everything in a bowl with a hand blender. Fill the divided peppers with the sauce and top with grated cheese. I baked them at 200 C degrees for about 25 minutes. Serve with a salad and sweet potatoes for example.




2 comments:

  1. Fyllda paprikor är toppen. Som barn fick jag det med en kryddig ris- och köttfärsblandning, men ricottafyllning låter verkligen krämigt och gott.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, ris och köttfärs är en klassiker :) Tack!

      Delete