Sunday, October 12, 2014

20 år tillsammans med mannen i mitt liv / 20 years with the man of my dreams

Året var 1994 den 12 oktober när jag var på min första date med min man. Det är alltså 20 år sedan vi träffades. Under dessa år har vi skapat många fina minnen och kärleken blir bara starkare. Det känns fint att ha någon att dela allting med. Vi är oskiljaktiga och vi vet vad den andra tycker och tänker. Ja, det blir väl så när man levt länge ihop. Vi har upplevt mycket tillsammans, rest en hel del och flyttat utomlands. Han är den som alltid smakar på mina kreationer i köket. Han som uppmuntrar och stöder mig i mina beslut. Han finns alltid där för mig. Idag firar vi dessa fina 20 år på Bali i Indonesien.  

It was October 12th 1994 when I was on my first date with my husband. That means it's 20 years since we met. During these years we have created many great memories and the love just gets stronger. It's great to have someone to share everything with. We are inseparable and we know what the other one thinks. Yes, that's probably how it will when you've lived a long time together. We've experienced a lot together, traveled a lot and moved abroad. He is the one that always tastes my creations in the kitchen. He who encourages and supports me in my decisions. He's always there for meToday we celebrate these beautiful 20 years on Bali in Indonesia.

20 comments:

  1. Åh, så fina! Grattis till er :)

    ReplyDelete
  2. Så fina ni är! Ha en underbar semester! Kram

    ReplyDelete
  3. Massor, massor med grattis till er båda! Länge leve kärleken! Visst är det fantastiskt när man hittat rätt och känner att det är "på riktigt". Ha en underbar semester och varmt lycka till i fortsättningen. Kramar i mängder från mig - som firade 40 år med min livskamrat i somras.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Kjersti! Och grattis till 40 år.

      Delete
  4. Grattis;ni är en så vacker par:)

    ReplyDelete
  5. Riktigt stort grattis till er båda, det om något är väl värt att fira på Bali!
    Vi är strax efter er i antal år, nästa år i november är det 20-års jubileum får vår del, får se om det firas på Bali då:) Längtar verkligen tillbaka även om resan är låååång..
    Kramar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Mårtenssons! Bali är vackert och hoppas ni har möjlighet att resa dit igen. Ni kan alltid ta ett stopp i Singapore :) Kram!

      Delete
  6. Stort grattis!och vilket ställe att fira på, sen... Hurra för kärleken! :)

    ReplyDelete
  7. Congrats for your 20 years together & here is to another at least 20 years together! Cheers!
    Enjoy Bali! :)

    ReplyDelete
  8. Grattis vilket fint par ni är : ) kram Sofia

    ReplyDelete