Sunday, September 14, 2014

Oat Almond Chocolate Cookies

När jag gjorde dessa bollar, testade jag också att baka dem i ugn. Blir mycket goda så också. Men om jag skall välja gillar jag dem mera då de är ogräddade, en aning kalla tagna från kylskåpet. 

When I made these balls, I tried also to bake them in the oven. Thy turned out really nice.. But if I must choose, I like them more unbaked.



Oat Almond Chocolate Cookies
14 pcs small

2 tbsp coconut oil
1,5 dl rolled oats
0,5 dl date syrup or other liquid sweetener
0,5 dl almond butter
2 tbsp cacao powder
pinch of salt
vanilla, optional

Mix all the ingredients in a bowl until combined. Shape into balls and flatten them slightly. Put the cookies on a baking sheet lined with parchment paper. Bake at 175 C for 12-15 minutes.


Havre-Mandel-Choklad Cookies

2 msk kokosolja
1,5 dl havregryn
0,5 dl dadelsirap eller annat flytande sötningsmedel
0,5 dl mandelsmör
2 msk kakaopulver
nypa salt
vanilj, valbart

Blanda alla ingredienser i en skål tills slät. Forma till bollar och platta till dem något. Placera kakorna på en plåt klädd med bakplåtspapper. Grädda i 175 C i 12-15 minuter.

12 comments:

  1. Jag testade att baka liknande kakor, men tyckte att de blev torra efter de varit i ugnen. Jag håller med dig, godare ogräddade.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dessa blev inte torra, men jag föredrar dem ändå ogräddade.

      Delete
  2. Ser jättegoda ut!
    www.healthymaja.devote.se

    ReplyDelete
  3. De här kakorna måste testas, blir det till nästa helg! :)
    Kram
    //Lana

    ReplyDelete
  4. Delicious cookies! That is such a great combination of flavors and ingredients.

    Cheers,

    Rosa

    ReplyDelete
  5. Mmmm, ljuvligt goda de ser ut vännen! Kram! :)

    ReplyDelete