Tuesday, May 27, 2014

Vegan Goat Cheese Spread

Jag testade att göra en till veganost, denna gång en getost. Den blir så där syrlig som getost ofta är och passar bra som substitut till vanlig getost. 

I have made another vegan cheese, this time a goat cheese. It gets tangy as goat cheese often is and it's a good substitute for regular goat cheese.


Vegan Goat Cheese Spread
(inspiration from forkandbeans.com)

1,5 dl raw cashews, soaked overnight, drained (2/3 cup)
0,5 dl lemon juice (1/4 cup)
3/4 dl water (1/3 cup)
1 tbsp coconut oil
1 tsp raw apple cider vinegar
pinch of salt

Take small ramekins and line with plastic wrap, or use small silicin molds, as I did. In a high-speed blender, blend all of the ingredients until smooth. Pour into the ramekins or silicon molds. Put in the freezer until set. Take from the freezer ant put on a plate, wait for 10 minutes, and the cheese will be spreadable. Serve with crackers.


Vegan Getost, bredbar

1,5 dl råa cashewnötter, blötlägg över natten,
0,5 dl citronsaft 
3/4 dl vatten
1 msk kokosolja
1 tsk rå äppelcidervinäger
nypa salt

Ta små ramekins och klä dem med plastfolie eller använd små silikonformar, så som jag gjorde. I en blender, mixa alla ingredienser, tills slät. Häll blandningen i formarna. Ställ i kylskåp i flera timmar tills osten stelnat eller du kan också frysa den. Jag ställde mina i frysen. Ta fram och lägg på ett fat, vänta 10 minuter och osten blir bredbar. Servera med saltkex.

2 comments:

  1. Jag har aldrig användt kokosolja eller vinäger i cashewost,endast citronsaft.Så nästä gång så gör jag det så här,tack:)

    ReplyDelete