Monday, February 3, 2014

Coconut Blackberry Quinoa Porridge

Jag äter ofta quinoagröt och man kan smaksätta den med nästan allt :) Bara fantasin sätter gränser. Jag kokar alltid extra mycket quinoa, så jag kan ha till gröt, till biffar eller till sås. Använder du quinoa?

I often eat quinoa porridge and you can flavor it with almost everything :) Just use your imagination. I always cook extra quinoa, so I can use it to make porridge, patties or serve it with sauce. Do you use Quinoa?


Coconut Blackberry Quinoa Porridge

2 dl cooked quinoa
1 dl blackberries 
1 dl coconut milk 
salt
vanilla powder, optional

In a pan, toast cooked quinoa for 1 minute. Then add blackberries, coconut milk, salt. Cook until warm. Season with vanilla or other sweetener if you like.

Kokos Björnbär Quinoagröt

2 dl kokt quinoa
1 dl björnbär
1 dl kokomjölk
salt
vaniljpulver, valfri

I en kastrull, rosta kokt quinoa i 1 minut. Tillsätt sedan björnbär, mjölk och salt. Koka tills varm. Blanda i sötningsmedel om du vill.

10 comments:

  1. Lät gott, underbara bilder kram Diana

    ReplyDelete
  2. Healthy,yummy and with a wonderful color!
    Kisses!

    ReplyDelete
  3. ser gott ut och nyttigt : ) kram Sofia

    ReplyDelete
  4. Har sätt att du lägger ut olika versioner av quinoa gröt så jag ska nog ge mig på att testa. Har aldrig ätit det förut och jag älskar gröt så det är ju bara ett måste, låter ju intressant också så man blir ju nyfiken :).

    Vilken mängd motsvarar 2 dl kokt quinoa okokt, om jag får fråga?^^

    Kram !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det skall du absolut testa. Jag gillar det massor :) Det lönar sig att koka en större mängd quinoa, för den håller bra i kylskåp några dagar. Jag skulle säga att 2/3 dl okokt quinoa blir ca 2 dl kokt. Kram!

      Delete
    2. Jo det kan jag tänka mig men jag vill bara koka lite först eftersom jag aldrig har ätit det förut så man inte behöver slänga något . Tack så mycket för hjälpen! :)

      Delete