Rödbeta är gott att äta som sådan, men går även bra att använda i bakverk och i bröd. I dessa bröd hade jag kokta rödbetor som jag rev ner i degen. Ett bra sätt att få i sig grönsaker. 

Beetroot is delicious to eat as it is, but also great to use in baked goodies and in breads. A good way to eat more vegetables.


Beetroot Bread

2 cooked beetroots, grated
3 dl water
2 tsp dry yeast
6-7 dl flour (I used multigrain- and rye flour)
0,5 tsp salt
2 tbsp olive oil
2 tsp date syrup
2 tbsp sunflower seeds
2 tbsp pumpkin seeds

Heat water to 42 C degrees. Place all ingredients in a bowl and knead by hand or by machine until you have a smooth dough. Let rise for 30-60 minutes.
Fold the dough on a floured surface and knead until smooth. Roll the dough to 1-2 cm thick and press out bread with a round cookie cutter. Place on a parchment paper lined sheet. Let rise covered for 30 minutes. Brush with water ans sprinkle with seeds. Bake in 225 degrees oven for 10-12 minutes.


Tebröd med Rödbetor

2 kokta rödbetor, rivna
3 dl vatten
2 tsk torrjäst
6-7 dl mjöl ( jag hade flerkorns- och rågmjöl)
1 tsk salt
2 msk olivolja
2 tsk dadelsirap
2 msk solrosfrön
2 msk pumpafrön

Värm vattnet till 42 grader. Lägg alla ingredienser i en skål och knåda för hand eller med maskin tills du har en smidig deg. Låt jäsa under bakduk 30-60 min.

Fäll degen på ett mjölat bakbord och knåda den smidig. Kavla degen så den är ca 1-2 cm tjock och tryck ut kakor med kakmått. Placera tekakorna på en bakplåtspappersklädd plåt. Låt jäsa under bakduk 30 min. Pensla med vatten och strö på frön. Grädda i 225 grader mitt i ugnen 10-12 min.