Saturday, November 9, 2013

Pumpkin Smoothie

Pumpa går att använda till mycket. Jag brukar rosta en hel pumpa och sedan göra puré av det. Ett sätt att använda purén är att göra smoothie. Har du testat? 

Pumpkin can be used for much. I usually roast a whole pumpkin and then make puree of it. One way to use the puree is in smoothies. Have you tried?

Pumpkin Smoothie

1,5 dl almond milk
0,5 dl pumpkin puree
0,5 banana, frozen
0,5 tsp cinnamon
pinch of nutmeg

Mix all the ingredients in a blender until smooth. Pour into a glass.


Pumpasmoothie

1,5 dl mandelmjölk
0,5 dl pumpapuré
0,5 banan, fryst
0,5 tsk kanel
nypa muskot


Blanda alla ingredienser i en mixer tills slät. Häll upp i ett glas.

19 comments:

  1. Mmm...låter jättegott! :)
    Och sådan härlig färg!
    Kramar!
    //Lana

    ReplyDelete
  2. Stod just och kollade på en pumpa som var kvar och undrade vad jag skulle göra. Hur rostar du den i ugnen?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag brukar dela pumpan på längden och lägger den skurna sidan nedåt på ett bakplåtspapper. Baka i 200 C ugn tills pumpan är mjuk.

      Delete
  3. Vilken spännande kombination, den låter jättegod!

    ReplyDelete
  4. Oj så vackra foton! Nej, pumpa i smoothie har jag aldrig provat...

    ReplyDelete
  5. Mums:) jag har också gjort liknande men med kokosmjölk:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, kokosmjölk och pumpa blir gott ihop.

      Delete
  6. Jag älskar pumpa och använder det till mycket, dock inte i smoothie...än! Tack för tipset! Skall absolut testa, låter verkligen jättegott.
    Kram

    ReplyDelete
  7. Annorlunda och kul tips! Pumpa i smoothie har jag faktiskt aldrig testat, trots att jag gjort så många olika varianter i min dar. Det låter absolut som något jag vill testa. Ha det gott!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoppas du också gillar pumpa i smoothie :) Ha en fin dag!

      Delete
  8. Inte rostat och gjort puré för att ha i smoothie men däremot brukar jag ha pumpan rå i smoothie... blir gott det med. Vackra foton! Kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, rå funkar säkert också :) Tack och kram!

      Delete
  9. Looks wonderful Katerina! That first photo is so enticing I want to run and get out my blender!

    ReplyDelete