Friday, January 18, 2013

Banana Pancakes with Quark-Berry Fluff

Bananplättar utan mjöl har jag sett på olika bloggar och jag tycker att de lät så goda att jag ville också testa att göra dem. Man kan utesluta mandelsmöret och bara använda banan och ägg, om man vill. Mycket goda och bärfluffet passar bra till.

I have seen banana pancakes without flour on various blogs and I think they sounded so good that I wanted to try to make them myself. You can exclude the almond butter and just use banana and egg, if you like. Very tasty pancakes and the berry fluff goes well with the pancakes.


Bananplättar

2 bananer
2 ägg
1 msk mandelsmör

kokosolja att steka i

Blanda ingredienserna med en mixer och stek i kokosolja på båda sidor. 

Kvarg-Bärfluff

kvarg
frysta bär
agave nektar, valfritt

Mixa ingredienserna med en blender. 



Banana Pancakes

2 bananas
2 eggs
1 tbsp almond butter

coconut oil for frying

Mix the ingredients in a blender and fry the pancakes in coconut oil on both sides.

Quark-Berry Fluff

quark
frozen berries
agave nectar, optional

Mix all the ingredients with a blender. 

33 comments:

  1. De hade inte varit fel att få till frukost idag :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, ibland behöver man lite extra gott!!

      Delete
  2. Verkar väldigt gott... Jag råkade radera din kommentar av misstag men jag hann att läsa den i alla fall:)
    Ha en riktigt trevlig helg och tack för att du kikar in hos mig :)
    Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

    ReplyDelete
  3. Det där kan bara inte vara dåligt!

    ReplyDelete
  4. Ojojoj her inne på bloggen din var det mye godt !!! God helg !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack så mycket ! Önskar dig en fin helg!

      Delete
  5. Mmm...de här pannkakorna/plättarna brukar jag också göra till min dotter!
    Har hittat din blogg via gemensamma bloggvänner! Spännande! Ska kika runt här hos dig! :)
    Ha en underbar fredag!
    kram
    //Lana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vad roligt att du hittat hit! Jag skall kika in hos dig också!
      Ja, de här plättarna var så goda! Önskar dig också en fin fredag och helg! Kram

      Delete
  6. Jag har också sett denna typ av pannkakor på oliska slags bloggar och det verkar mycket gott! Jag har dock inte testat att göra dessa, men äter andra sorters pannkakor ganska ofta ;)

    ReplyDelete
  7. Bananpannkakor brukat vi äta i Thailand och har gjort i vårt eget kök också, fast inte på detta viset. Spännande att köra ner dom i smeten så här!

    Hopas din helg blir fin,
    kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jag minns era bananpannkakor :) Så här blir det också mycket gott! Ha en fin helg, kram!

      Delete
  8. Låter spännande. Har också sett recept på bananpannkakor på andra bloggar. Men har inte testat det själv än.
    Trevlig helg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. De här blev verkligen goda! Glad helg!

      Delete
  9. Åh, sådana här har jag gjort! :D Jag använde dock bara en banan till två ägg. Se så fina de blev!: http://houseofminst.blogg.se/2013/january/mat-och-fotobloggen.html

    Har också upptäckt att pannkakorna blir lättare att vända ju mindre mogna bananerna är, antar att det beror på att det är mer stärkelse och mindre socker i dem då :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jag har också sett lite olika mängder på ingredienserna i detta recept. Tack för tipset!

      Delete
  10. Åh, så spännande utan mjöl minsann... det har jag aldrig testat ;) Kram!

    ReplyDelete
  11. Bananpannkakor är supergott men denna variant har jag aldrig provat. Låter gott!!

    ReplyDelete
  12. Ja, det är för underbart!
    Lite fett i dom är bara bra :) En av mina favoriter som sagt var.
    Kramar Katarina och tack för dina otroligt rara ord. Ha en underbar helg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jamen, visst är det! Ha en fin helg, kram!

      Delete
  13. Det låter som riktigt goda plättar. Dem måste jag testa att göra någon gång. Tror du att det går bra att använda sig av jordnötssmör istället för mandelsmör? Jag förstår att det kanske blir en lite annan smak, men jag antar att det blir gott ändå. Jag brukar nämligen inte ha mandelsmör hemma, men har däremot jordnötssmör hemma ibland. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, de här är goda och du kan bra ta jordnötssmör istället! Banan och jordnötssmör passar väldigt bra ihop.

      Delete
  14. Vad enkelt! Och jag har allt - ja det är ju inte så många ingredienser - hemma!

    ReplyDelete
  15. Aw, this was an incredibly nice post. Finding the time and actual effort to
    generate a great article… but what can I say… I procrastinate a lot and never
    manage to get nearly anything done.

    Also visit my webpage learn more

    ReplyDelete