Thursday, November 8, 2012

Four grain Patties with Beetroot Hummus

Av överbliven rödbetshummus gjorde jag biffar med fyra kornblandning. Ett lyckat experiment och en god smak av rödbeta fick biffarna. 

Of leftover beetroot hummus I made patties with four grain mixture. A successful experiment and the patties get a good taste of beetroot.


Fyra korn-biffar med rödbetshummus

3 dl kokta fyra korn (korn, råg, spelt, vete)
1 lök, riven
2 små morötter, fint rivet
1,5 dl riven ost
salt
peppar

Blanda alla ingredienser och forma till biffar. Stek i olja på båda sidor tills gyllenbruna.

 

Four grain Patties with Beetroot Hummus

3 dl cooked four grain (barley, rye, spelt, wheat)
1 onion, grated
2 small carrots, grated finely
1,5 dl grated cheese
salt
pepper

Mix all the ingredients and form into patties. Fry in oil on both sides until golden brown.

22 comments:

  1. Jag ska nog göra wraps med rostad pumpa i helgen. Det såg så himla gott ut när du gjorde det...

    ReplyDelete
  2. Vilken härlig färg det blev på biffarna! Äter du bara helt vegetariskt? Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Helena! Ja, vi äter med min man lacto-ovo vegetariskt. Kram

      Delete
  3. I always have mixed feelings about beets but they look delicious here!

    ReplyDelete
  4. Åh, rödbetsbiffar älskar jag! Gott med chevreost till!

    ReplyDelete
  5. Dessa gillar jag! Snygg färg också! :)

    ReplyDelete
  6. åh vilken härlig färg de fick,låter riktigt smarrigt oxå

    ReplyDelete
  7. Kul att experimentera lite:) gott!
    Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

    ReplyDelete
  8. Så smart att ta tillvara överbliven hummus så! Jag tycker att dessa biffar låter helt i min smak. Och just nu skulle jag gärna sluka dem. Jag kör diet en här veckan och är faktiskt ganska hungrig...

    Kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack, jag vill helst inte kasta bort mat, så då får man tänka på alternativ :) Oj, inte roligt att vara hungrig. Kram

      Delete
  9. Mycket smart att återanvända hommusen till detta... och så gott mums!

    ReplyDelete
  10. Vad spännande gott det verkar vara! Och jag måste ge dig en komplimang för dina fina matbilder :) Mvh Stephanie @
    http://www.mondoblog.se/vitlokochenpralin/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack så mycket Stephanie! Vad glad jag blir!

      Delete