Wednesday, September 26, 2012

Yoghurt and Berries for Breakfast

En god start på dagen är att äta naturell yoghurt med färska bär och hemgjord granola till frukost! Detta mål passar även som mellanmål eller kvällsmål. Den som föredrar lite mera sötma kan ringla på honung. Önskar er alla en fin start på denna onsdag!

A good start to the day is to eat plain yogurt with fresh berries and home made granola for breakfast! This meal is also good as a snack or evening meal. Those who prefer a little more sweetness can drizzle honey on top. I'm wishing you all a good Wednesday!




36 comments:

  1. Looks delicious! Happy Wednesday to you too!

    ReplyDelete
  2. En perfekt start på dagen kram Diana

    ReplyDelete
  3. Mums!! ser gott och fräscht ut. I brist på färska bär så kör jag yoghurt och banan just nu och ofta med liite musli strösslat på, inte dumt det heller:)
    Jag har missat så många recept hos dig nu...blir så inspirerad att jag skulle behöva flera bakdagar och en stor riktigt fungerande frys. Men jag har inte riktigt "flyt" just nu så jag lägger det framåt i tiden. Den som väntar på något gott...

    En fin onsdag till Dig!
    kram lisamaja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banan är också gott till yoghurt! Ha en fin onsdag du också, kram!

      Delete
  4. Vad fräscht det ser ut med färska bär på yoghurten! Det är gott:)
    Jag äter ofta det till lunch eller mellanmål.

    Önskar dig också en bra dag! Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Helena! Ja, det passar att äta när som helst :) Kram

      Delete
  5. Vilken underbar frukost du åt,själv blev de en nutrilett drink men hade gärna bytt,ehehhehe

    ReplyDelete
  6. This is one of my favorite breakfasts, for sure. I've found that the quality of the yogurt makes a huge difference. I would rather have just a bit of really good yogurt and a lot of fruit than a lot of yogurt (mediocre) and a touch of fruit. I've found (sadly) that usually the higher fat yogurt is much better! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, it's important to have a good quality yoghurt! They are so much better in taste!

      Delete
  7. That's my kind of breakfast - yum!

    ReplyDelete
  8. Ooops. Nu fick jag dåligt samvete. Vilken frukost... Jag slarvar tyvärr med det målet och är mitt ständigt dåliga samvete. Att göra sin egen granola kanske kan sporra mig att äta lite nyttigare... Tack för pushen!

    ReplyDelete
  9. Yummie, this breakfast I like my dear friend! Hugs!

    ReplyDelete
  10. A delicious and healthy start. Blessings dear. Catherine xo

    ReplyDelete
  11. Ser supergott ut, ja lite bär, yoghurt och musli är verkligen gott på morgonen.
    Ha fina dagen
    Kram

    ReplyDelete
  12. ojsan, det kan vi kalla oväder!

    fast rätt mysigt om man slipper gå ut :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, verkligen och skönt att mysa inne :)

      Delete
  13. A favorite of mine for breakfast!

    ReplyDelete
  14. Vackert och gott men jag måste erkänna jag inte vet vad grenola !? Kram Sara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Sara! Granola påminner om müsli :) Kram

      Delete