Thursday, September 20, 2012

Guess the secret ingredient?

Fuskglass, gjord på fryst banan, jordgubbar, mandel-sojamjölk och en till ingrediens som färgar glassen så här vackert. Kan du lista ut vilken ingrediens det är frågan om? Den första med rätt svar vinner ett litet paket av mig. 

UPDATE: Josefin har gissat rätt! Det är drakfrukt! Grattis Josefin, maila mig dina kontaktuppgifter! Tack till alla fina förslag!

Fake ice cream, made ​​with frozen banana, strawberries, almond-soy milk and another ingredient that colors the ice cream as beautiful as this. Can you figure out which ingredient that is? The first with the correct answer will receive a small gift from me.

UPDATE: Josefin has guessed right! It is dragon fruit! Congratulations to Josefin, email me your contact information! Thanks to all the great suggestions!




Så här ser röd drakfrukt ut
This is how a red dragon fruit looks like


50 comments:

  1. Jag tänker genast på drakfrukt när jag ser glassen, kan det stämma?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, Josefin, du har rätt!! Grattis! Maila mig dina kontaktuppgifter så skickar jag dig ett paket :)

      Delete
    2. Tusen tack! Åh så spännande med paket....!

      Delete
  2. Underbar färg på glassen kram Diana

    ReplyDelete
  3. Och jag tror på svart vinbär!

    ReplyDelete
  4. Blåbär känns för enkelt - det borde inte generera ett paket... Boysenbär?

    ReplyDelete
  5. Då får jag väl säga björnbär då.

    ReplyDelete
  6. Olisin myös arvannut, että punajuuri, mutta ei tainnut olla se... Hmm... Karpalo?

    ReplyDelete
  7. Underbar färg! Bananglass är en höjdare.

    ReplyDelete
  8. Min första gissning hade nog också varit drakfrukt, men eftersom det är taget så gissar jag på guava!

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Vet inte varför google hittade på att jag skulle kommentera med det namnet, haha.

    ReplyDelete
  11. VAd gott det ser ut! Kan det vara slånbär i glassen???

    ReplyDelete
  12. Hallon :)
    Ser otroligt gott ut! Nu vattnas det lite i munnen..
    Kram

    ReplyDelete
  13. Vilken underbar färg! Går det att få tag på den där drakfrukten här i Svedala? Låter väldigt exotisk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Javisst är färgen fin :) Jag tror nog att frukten importeras till Sverige! Kanske någon av mina läsare som vet?

      Delete
  14. Wow, vilken läcker färg!!! Det visste jag inte att drakfrukten ger så mycket färg...nu har jag lärt mig nåt idag också:)
    Jag har missat såå mycket hos dig, massa goda recept. Ska ta mig tid ikväll och läsa ikapp.

    ha det gott!!
    kram lisamaja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack och ja, den röda drakfrukten ger en sådan fin färg! Kram

      Delete
  15. what a fantastic color! I've never actually come across dragon fruit - but i LOVE the look of it!
    mary x

    ReplyDelete
  16. Otroligt läcker frukt! Och vilken färg:)

    ReplyDelete
  17. Ojdå, vilken färg. Vi hade nog gissat på rödbetor:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, rödbeta var det jag tänkte att de flesta skulle tro :)

      Delete
  18. Vad fint! Hade också gissat på rödbetor, men drakfrukt låter klart godare.

    Kram Malin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag tror också det är godare med drakfrukt :) Kram

      Delete
  19. Vilken fin färg på glassen! För sent ute så jag behöver inte ens gissa:)) Kram

    ReplyDelete
  20. Drakfrukt hade jag fixat men såg det inte förrens nu :) Även rödbetor hade varit en bra gissning med tanke på den härliga färgen... glassen ser god ut, kram fina!

    ReplyDelete
  21. Wow, vilken häftig glass! Verkligen en annorlunda ingrediens!

    ReplyDelete
  22. Oh, drakfrukt, det hade jag aldrig gissat på. Själv tycker jag att det ser ut som rödbeta :)
    Glassen ser verkligen supersmarrig ut. Jag är själv en glassnörd, så jag blir lite nyfiken på hur glasscenen är i Singapore. Misstänker att glassarna där är lite annorlunda än här i norden.
    När jag var i Thailand var det mycket bönor och annat exotiskt i glassarna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack så mycket! Ja, i Singapore kan man få bl.a. röda bönor, grönt te, durianfrukt m.fl i glass, men även riktigt vanliga smaker :)

      Delete
  23. Hej fina Katarina!Vilken kul liten tävling. Tyvärr missade jag den, men jag hade nog inte kommit på drakfrukt i alla fall. Toppen med en sådan snabbglass! Och sojamjölk är mums för min mage! Kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack snälla du! Ja, sojamjölk passar så bra i efterrätter, bakverk... Kram

      Delete
  24. I would have never guessed this. I love dragon fruit but I have never seen it with red flesh... I learned something new today. Thanks!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks and it's always nice to learn new things!

      Delete
  25. iih jag har letat som en galning efter just den som är röd inuti!! så himla fint! :) var har du hittat den?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag har köpt mina i Singapore :) Vet inte om de finns att få i Sverige?

      Delete