Tuesday, August 21, 2012

Bali, part two - Nusa Dua

Mera godsaker :) Några Afternoon Tea blev det också under veckan på Bali! Inte illa, med alla små bakverk och godsaker! Afternoon Tea bestod av massa sötsaker och lite saltigt! Här valde vi också kanelte, som till frukost. Teet smakade verkligen mycket av kanel och det är ju gott! Jag drack även några gånger ingefärate, vilken också var god. Nedan får ni även bilder på några maträtter vi åt, bl.a. indiskt och italienskt :) Nu har ni fått två inlägg från Bali med matbilder, men i den tredje delen skall jag dela med mig av bilder från bl.a. den vackra stranden. 

More goodies :) We had some Afternoon Tea, during our week in Bali! Not bad, with all the petite cakes and goodies! The afternoon Tea consisted mainly of yummy sweets and one savoury thing! We mostly drank cinnamon tea, because the tea tasted really a lot of cinnamon and it was really good! I also drank a few times ginger tea, which was also good. Below you will also see pictures of some dishes we ate, including Indian and Italian :) Now you've got two posts from Bali with pictures of food, but in the third part, I will share with you pictures from the beautiful beach.

Chokladbrownie
Chocolate Brownie


Chokladbakelse
Chocolate cake

Pandan pudding & Vaniljmousse
Pandan pudding & Vanilla mousse




Rulltårta
Swiss roll

Bärmousse & Chokladmousse
Berry mousse & Chocolate mousse

Färggranna kakor
Colorful cookies

Färska frukter
Fresh fruits

Samosa

Naan

Vegetarisk Curry
Vegetable Curry

Grönsaker i tomat-gräddsås
Vegetables in Tomato Cream Sauce

Chole - kikärtscurry / chickpea curry

Saag Aloo - spenat och potatis curry / spinach and potato curry

Vegetarisk Lasagne
Vegetarian Lasagna

Grönsakspizza
Vegetable Pizza

36 comments:

  1. Onneksi ruoka on juuri kohta valmista! Tuli niin nälkä näitä herkkuja katsellessa.:)

    ReplyDelete
  2. Oj så mycket gott! Kanelte lät ju väldigt smarrigt :D

    ReplyDelete
  3. Wowwww!!!!! I love everything!

    ReplyDelete
  4. Och godsakerna bara fortsätter, inte riktigt snällt det där...:) Vilken massa gott ni har njutit av, var det på hotellet?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Afternoon tea var på hotellet! Maten på olika restauranger i Nusa Dua!

      Delete
  5. Oi miten herkullisia kuvia! Tulin vastavierailulle ihanaan blogiisi, täytyy käydä ihan ajan kanssa läpi vielä vanhemmatkin postaukset!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiva kun tulit käymään täällä :) Kiitos!

      Delete
  6. Ojoj, hur mycket lade du på dig under resan? ;o). Hade jag lätt gjort...

    Kram Malin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi, inget tror jag. Regelbunden träning göt sitt :) Kram

      Delete
  7. Mmmm så mycket gott, speciellt curry och Naan men även alla godsakerna yummie!! Wish I had been there with u my friend!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, Amy, jag tänkte på dig när vi åt Indiskt :) Kram

      Delete
  8. Jag blir helt impnerad av all god mat de serverar! Mums!

    ReplyDelete
  9. Åh, vilka bilder! Jag vill smaka allt! Vad underbart med alla dessa matupplevelser. Det ger livet en extra dimension! Kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, mat är en stor del av livet, en viktig sådan, för mig i alla fall :) Kram

      Delete
  10. wow great food and i simply adore your blueberry pie

    ReplyDelete
  11. Åh, jag verkligen älskade maten i Indonesien! Provade ni på mat i dom små warung-stånden? :) Var det första gången på Bali eller? Vad tyckte ni? :)

    Har verkligen saknat din blogg, Katarina. Saknar den varje gång jag inte är inne här... :). Allt ser alltid så ljuvligt och underbart ut och din blogg är så härlig!

    Kramar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jätteroligt att höra från dig igen! Kram
      Det var vår tredje gång på Bali, men första gången i Nusa Dua! Då vi äter vegetariskt är det lite svårt att äta på warungstånden, eller jag liter inte på det att det är vegetariskt jag får :)

      Delete
  12. Allt ser fantastikt ut gahhhh vad gott och tack fina du för alla FINA kommentarer hos mig. Du gör mig glad : ) Ha en fin onsdag kram Sofia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack själv, snälla du! Det är alltid roligt att titta in hos dig! Kram

      Delete
  13. Så fantastiskt mycket gott ni har fått smaka på...mums!
    Jag ser fram emot att se Bali del 3:) Kram

    ReplyDelete
  14. How did you like the pandan goodies? I love pandan leaf, I want to put it in everything I bake! Everything looks so good.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I like the pandan flavor, it was tasty :)

      Delete
  15. Vilka underbara bilder du tar, även utanför hemmet <3 Blir sugen på allt när jag sitter här och funderar på vad jag ska äta till middag... Chokladbrownien på första bilden kanske? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack fina du! Jag blir så glad av dina kommentarer!

      Delete
  16. Vad är receptet till chokladbakelserna? de ser sååå smarriga ut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tyvärr vet jag inte receptet på dessa!

      Delete