Tuesday, November 29, 2011

Pumpkin Spread

En härligt krämig och smakrik smörja att breda på scones, bröd...

A wonderfully creamy and tasty spread to have on scones, bread...


Pumpa “smör”

100 g färskost
0,5 dl pumpapuré
1 msk farinsocker
0,5 tsk vaniljsocker
0,5 tsk kanel
en nypa muskotnöt
en nypa ingefära

Mixa alla ingredienser tills krämigt. Förvara i kylskåp.


Pumpkin Spread

100 g cream cheese
0,5 dl pumpkin puree
1 tbsp brown sugar
0,5 tsp vanilla sugar
0,5 tsp cinnamon
a pinch of nutmeg
a pinch of ginger

Mix all the ingredients in a bowl until smooth. Store in the refrigerator.

10 comments:

  1. Vilken fin färg det blev på smöret. Nyfiken på hur det smakar.
    Det låter bra ang saffransbullarna, tänkte också baka med mandelmassa. Nu vet jag att det kommer att bli bra :-)

    Ha gott!
    Kram

    ReplyDelete
  2. Aldrig hört talas om :)
    men det ser väldigt gott ut !

    ReplyDelete
  3. Spännande detta lät! Duktig du är på annorlunda recept, får du inspirationen där nerifrån eller? :)

    ReplyDelete
  4. sv: Kan jag lova att det är! Måste hålla mig i styr för att inte proppa i mig alla på en gång ;)

    ReplyDelete
  5. Susanne: Tack! Ja, smaken blir sådär härligt len och kryddorna passar så bra med pumpa och färskost. Kram.

    Jenny: :) tack!

    Amy: Tack. Jag tror inte att inspirationen kommer från Singapore, jag bara gillar att testa fram olika smaker :)

    Emelie: Jag kan tänka mig att det inte blir lätt :)

    ReplyDelete
  6. So simple and yet it sounds amazing! I can think of so many ways to enjoy this!

    ReplyDelete
  7. It looks and sounds amazing!

    ReplyDelete
  8. Spännande mix av smaker, låter riktigt gott.

    ReplyDelete
  9. Gillar hur du använder pumpan till så mycket mer än vad man någonsin hade kunnat föreställa sig!

    ReplyDelete
  10. Sounds yummy, first time I am seeing pumpkin spread. Very innovative

    ReplyDelete