Friday, November 11, 2011

Birthday Party Cupcakes

I made these cupcakes for a girl's 8-year birthday party!

Jag bakade dessa cupcakes till en flickas 8-års födelsedagsfest!




Vaniljcupcakes 


3 dl socker
200 g smör rumstemperatur
4 ägg
5 dl vetemjöl
1,5 tsk bakpulver
2 dl mjölk
1 tsk vaniljsocker

Vispa smör, socker och vaniljsocker tills fluffigt. Tillsätt ett ägg i taget, vispa väl. Blanda i mjöl och bakpulver. Tillsätt sedan mjölk. Blanda försiktigt med spatel. Grädda i 200 graders ugn ca 15-20 min. Dekorera!



Vanilla cupcakes

3 dl sugar
200 g butter, room temperature
4 eggs
5 dl flour
1,5 tsp baking powder
2 dl milk
1 tsp vanilla

Beat butter, sugar and vanilla until fluffy. Add one egg at a time, beating well. Mix in the flour and baking powder. Then add the milk. Mix gently with a spatula. Bake in 200 degree oven for 15-20 minutes. Decorate!


13 comments:

  1. Oh vilka härliga färger:) Snyggt! Trevlig helg:)

    ReplyDelete
  2. Åh, det ser tokgott ut. Jag hade gärna varit på det åttaårskalaset :-)
    Fantastiskt vackra skapelser.

    Ha en skön och härlig helg!
    KRAM

    ReplyDelete
  3. These are just beautiful! You did a great job! I wish I had one (or two) right now and it's breakfast time here! Great photos!

    ReplyDelete
  4. Vilka härliga färger! Födelsedagsbarnet blev väl överlyckligt, det hade jag blivit i den åldern! (Ja, eller det hade jag blivit idag också... ;))

    ReplyDelete
  5. håller verkligen med,hur fick du till de färger så klara?ser ju hur goda som helst.

    ReplyDelete
  6. Härliga färger! Och dom ser goda ut, mums ;)

    ReplyDelete
  7. Glömde skriva, äldste sonens (4 år) kommentar: mamma dom blå var coola med röda hjärtan på!

    ReplyDelete
  8. Vilka tjusiga små disco-cupcakes, I wish I was eight!

    ReplyDelete
  9. Man behöver inte vara barn för att uppskatta dessa! Riktigt snygga!

    ReplyDelete
  10. Cupcakesfluffan: :)

    Vardagslyx: Tack!

    Ann-Sofi: Tack det samma!

    Susanne: Tack snälla du!

    The Café sucré farine: Thanks :)

    Matarkivet: Tack :)

    Alexandra: Ja, hon blev glad :)

    Smulansbakblogg: :) Jag använde mig av smörkräm och hushållsfärger!

    Amy: Åhh, så snällt sagt av honom :)

    Moma: Haha!

    Kim: Ja, precis! Tack.

    ReplyDelete